gototop gototop
Salus populi suprema lex . Marcus Tullius Cicero

Більшістю органів державної виконавчої влади не створено систем обліку публічної інформації, чим порушено нормативні положення про доступ до публічної інформації
Неділя, 09 грудня 2012, 23:53

Прес-реліз

З 16-ти міністерств в Україні системи обліку публічної інформації, яка знаходиться у їх володінні, створені лише у 4-ьох. Стан виконання законодавства про доступ до публічної інформації набагато кращий серед органів на місцях, оскільки з 24-ьох обласних державних адміністрацій системи обліку публічної інформації створено у 17-ти.

Такі дані отримані Експертно-дорадчим центром «Правова аналітика» за результатами моніторингу впровадження систем обліку публічної інформації, яка знаходиться у володінні органів державної виконавчої влади, що здійснюється в ході реалізації проекту «Інформація про публічних осіб та впровадження систем обліку публічної інформації» за підтримки МФ «Відродження». Системи обліку публічної інформації в усіх органах державної виконавчої влади, згідно із постановою Кабінету Міністрів України, повинні бути впровадженні ще з 21 лютого 2012 року.

Натомість, серед міністерств, доступ до систем обліку публічної інформації забезпечено лише Міністерством юстиції України, Міністерством освіти і науки, Мінекології та Міністерством охорони здоров’я, а серед обласних державних адміністрацій - більшістю, але також не всіма. Органи місцевого самоврядування, для яких постанова Кабміну носить рекомендаційний характер, не вживали заходів до впровадження системи обліку публічної інформації, хоча деякі з них і повідомили, що вивчається можливість впровадження таких систем.

За повідомленням керівника проекту Мар’яни Булгакової «близько половини органів виконавчої влади, до яких надсилалися запити, не вжили достатніх заходів задля налагодження систем обліку публічної інформації. Тому ЕДЦ «Правова аналітика» у свою чергу вживатиме заходи для зобов’язання таких органів забезпечити доступ громадськості до систем обліку». Як зазначає експерт центру Андрій Петрів: «з числа систем, які були предметом моніторингу, лише у 8 випадках (із загальної кількості створених систем – всього 21) можемо говорити, про їх відповідність нормативним вимогам, лише 7 систем створені вчасно, і лише 13 систем регулярно поповнюються даними про нову інформацію, яка з’являється в ході діяльності суб’єкта владних повноважень».

Таким чином, за результатами моніторингу, можна зробити висновок про неналежне виконання постанови уряду щодо запровадження систем обліку публічної інформації, в т.ч. і в частині якості діючих систем. Тому, в ході реалізації другого етапу проекту, ЕДЦ «Правова аналітика» вживатиме комплекс заходів задля забезпечення доступу громадськості до інформації, яка знаходиться у володінні органів державної влади.

Системи обліку публічної інформації передбачають внесення до них усієї інформації, яка знаходиться у володінні органів державної влади, таким чином кожен громадянин за ключовим словом, датою документу, знаючи, до якої рубрики він належить, зможе ознайомитися із його коротким змістом на сайті органу державної влади чи звернутися за таким документом.

За додатковою інформацією звертатися до керівника проекту Булгакової М., та експерта проекту Петріва А.: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду , А/с 3060, м.Львів-17.